Klachtenreglement
Een klacht is soms een moeilijk punt. Graag horen wij het van u als u een klacht heeft.
Een klacht is soms een moeilijk punt. Graag horen wij het van u als u een klacht heeft.
In eerste instantie kunt u bij een van onze leidsters terecht met uw klacht, zij zal uw klacht serieus nemen en zorgen dat er op een goede manier mee wordt omgegaan.
U mag zich ook wenden tot ons management of directie met uw klacht. U kunt uw klacht dan schriftelijk bij ons indienen via de mail info@krullevaartje.com of bij onze klachtenfunctionaris, mw. Nikki Baars. Zij is te bereiken per e- mail: info@krullevaartje.com
Interne klachtenprocedure:
U kunt bij ons een klacht indienen over:
We vragen u om uw klacht schriftelijk bij ons in te dienen. Wacht niet te lang met het indienen van uw klacht. We vragen u om binnen een redelijke termijn na het ontstaan van uw klacht, deze bij ons in te dienen. Hoe eerder u uw klacht bij ons indient, hoe beter wij deze kunnen onderzoeken en beoordelen. Hierbij zien we twee maanden als redelijk. Behalve wanneer u ons kunt uitleggen waarom u dit later doet.
In uw klacht moeten de volgende gegevens staan:
U kunt uw klacht indienen bij de klachtenfunctionaris, mw. Nikki Baars. Zij is te bereiken per e- mail: info@krullevaartje.com
Behandeling van de interne klacht
Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen?
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:
Alleen ouders kunnen een klacht of geschil indienen.
Het Klachtenloket Kinderopvang
Voordat u een klacht indient bij de Geschillencommissie, doet u er verstandig aan het Klachtenloket Kinderopvang in te schakelen. Daar probeert men een voor beide partijen aanvaardbare oplossing te vinden. Lukt dit niet of wenst u geen gebruik te maken van het Klachtenloket Kinderopvang dan kunt u ervoor kiezen om uw klacht of geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie.
Kosten
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen bedragen: € 25,00. Dit is het bedrag dat De Geschillencommissie rekent voor het behandelen van uw klacht. Dit geld krijgt u echter terug wanneer uw klacht gegrond wordt verklaard. Als De Geschillencommissie u in het gelijk stelt, wordt de ondernemer verplicht om u dit bedrag terug te betalen. In dat geval zijn er voor u geen kosten aan de procedure verbonden.
Procedure
De eerste stap is om het bedrijf te vertellen dat u ontevreden bent. Heeft u na geklaagd te hebben bij de ondernemer samen nog geen oplossing gevonden? Dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie. Bekijk de procedure van De Geschillencommissie.
Voorwaarde
Voorwaarde om een klacht in de kunnen dienen is dat de ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie.
Uw klacht digitaal indienen:
klik op Geschillencommissie en kies Klacht indienen.
Of per post: download het Vragenformulier en stuur het naar de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.